GunBG.com - Клуб за ценителите на исторически оръжия
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?
май 30, 2017, 06:04:03

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията


Начало Галерия Помощ Вход Регистрация
GunBG.com
   Господа политици , ние не сме терористи а патриоти !

http://vbox7.com/play:a64df05b
162850 Публикации в 10811 Теми от 708 Членове
Последен член: YoanaYo
*
+  GunBG.com - Клуб за ценителите на исторически оръжия
|-+  Дискусии
| |-+  Свободно време
| | |-+  В помощ на автомобилистите
« назад напред »
Страници: [1] 2 Надолу Изпечатай
Автор Тема: В помощ на автомобилистите  (Прочетена 414 пъти)
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« -: ноември 08, 2016, 09:08:20 »

Нещо повече за автомобилите втора ръка

TUV публикува класацията на най-надеждните коли втора ръка

Германската организация за контрол на качеството TUV прави ежегодната си статистика за употребявани автомобили на база извършените принудителни ремонти.

Може би няма да е изненада констатацията, че най-надеждните автомобили според TUV са с произход Германия, а автомобилите са от луксозния клас. Единствено Mazda3 разбива доминацията на две марки в петте категории, в които са подредени автомобилите. В две пръв е Mercedes, в две Porsche.

Статистиката на организацията за контрол на качеството базира своята класация не на база клиентско допитване, а на база дефектите и принудителните ремонти, регистрирани при технически прегледи.

В категорията, която спокойно може да бъде наречена за нови автомобили, безапелационният доминатор е Mercedes с 5 модела в Топ 10.

Най-надеждни до 3 години

1. Mercedes-Benz GLK 2,1%

1. Porsche 911 Carrera 2,1

3. Mercedes-Benz B-Class 2,2

4. Mercedes-Benz A-Class 2,3

5. Mercedes-Benz SLK 2,4

6. Mazda 2 2,5

6. Mercedes-Benz M/GL-Class 2,5

8. Opel Adam 2,6

8. Opel Mokka 2,6

10. Audi Q5 2,7

В категорията до 5 години Mercedes отново води, но само с двама представители, докато Audi пласира четири свои модела, а немските са общо осем.

Най-надеждни до 5 години

1. Mercedes-Benz SLK 2,9%

2. Audi A6/A7 4,2

3. Audi TT 4,4

4. Audi Q5 4,8

5. Porsche 911 Carrera 4,8

6. Mitsubishi ASX 5,0

7. Audi A1 5,4

8. BMW X1 5,6

8. Hyundai ix20 5,6

8. Mazda 3 5,6

8. Mercedes-Benz GLK 5,6

Категорията на 7-годишните автомобили е най-интересната, тъй като е единствената, оглавена от модел от масовия клас, който при това не е немски.

Най-надеждни до 7 години

1. Mazda3 6,8%

2. Porsche 911 Carrera 7,4

3. Audi TT 7,7

4. BMW X1 8,0

5. Toyota Avensis 8,1

6. Audi Q5 8,8

6. VW Golf Plus 8,8

8. Mercedes-Benz GLK 8,9

9. Toyota Yaris 9,8

10. Mercedes-Benz E-Class 10,1

Задължително трябва да се отбележи фактът, че в петте категории Mazda е пласирала поне по един модел сред най-надеждните.

Най-надеждни до 9 години

1. Porsche 911 Carrera 9,9%

2. Audi TT 11,5

3. Mazda2 12,4

4. Mercedes-Benz SLK 12,8

5. Toyota Auris 12,9

6. VW Golf Plus 13,0

7. Toyota Corolla Verso 13,2

8. Toyota Yaris 14,5

9. Mercedes-Benz C-Class 14,7

10. MINI R55-R59 14,9

Най-надеждни до 11 години

1. Porsche 911 Carrera 10,4%

2. Toyota Corolla Verso 15,8

3. Mercedes-Benz SLK 17,4

4. Toyota RAV4 17,8

5. Honda CR-V 18,0

6. Toyota Avensis 18,1

7. Audi TT 18,2

8. Ford Fusion 18,3

9. Toyota Corolla 18,8

10. Mazda2 18,9

http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/koi-sa-naj-nadezhdnite-upotrebiavani-koli-6061073
« Последна редакция: ноември 24, 2016, 17:08:24 от Хаджи » Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #1 -: ноември 08, 2016, 09:16:04 »

„Нов внос“? Това е списъкът на TUV за най-проблемните коли втора ръка

Една кратка разходка в Горубляне е достатъчна, за да се убедите, че целия „нов внос“ е в перфектно състояние, на малко километри, колите обикновено са карани от баба или дядо в Швейцария, а цените са изкушаващи. Причини за това колкото щеш, но класацията на германската организация за контрол на качеството TUV казва от които модели да бягате като дявол от тамян.

Вчера ви представихме най-надеждите коли втора ръка. Сега е ред на точно обратното: автомобилите, които винаги трябва да имате едно наум, когато купувате. И ако вчера в четири от петте категории властваха Mercedes и Porsche, то днес „лидерството“ се пада на френските модели.

Статистиката на организацията за контрол на качеството базира своята класация не на база клиентско допитване, а на база дефектите и принудителните ремонти, регистрирани при технически прегледи. Статистиката касае моделите, които се прадават в Германия.

Най-ненадеждни до 3 години

134. Kia Sportage 11,5%

133. Kia Sorento 11,2

132. Chevrolet Captiva 11,0

131. Chevrolet Spark 10,6

130. Fiat Punto 10,5

129. Dacia Logan 9,8

128. Ford Ka 9,4

126. Fiat 500 9,2

126. Dacia Duster 9,2

125. Renault Kangoo 9,0

Тук палмата се държи от френските Logan и Kangoo, като в непрестижната класация Dacia има още един модел, а Chеvrolet e с цели три.

Най-ненадеждни до 5 години

124. Dacia Logan 22,6%

123. Renault Kangoo 18,5

122. Fiat Panda 18,4

121. Dacia Sandero 18,1

120. Chevrolet Cruze 17,8

119. VW Fox 15,4

118. Chevrolet Spark 15,3

116. Fiat 500 15,0

116. Chevrolet Captiva 15,0

115. Fiat Punto 14,9

Най-ненадеждни тук са Matiz и Captiva на Chevrolet, които вече не се продават в Европа. Четири са френските модели.

Най-ненадеждни до 7 години

117. Chevrolet Matiz 31,6%

116. Chevrolet Captiva 29,4

115. Renault Kangoo 27,3

114. Dacia Logan 25,1

112. VW Fox 23,8

112. Renault Twingo 23,8

111. Citroen C4 23,7

110. Hyundai Tucson 22,3

109. VW Sharan 21,8

108. Fiat Panda 21,6

Изненада. Отново френски модел оглавява тази категория. При това в десетката фигурират още четири.

Най-ненадеждни до 9 години

106. Renault Laguna 35,3%

105. Citroen C5 31,9

104. Dacia Logan 31,5

102. VW Sharan 30,1

102. Renault Megane 30,1

101. Chevrolet Matiz 30,0

100. Renault Kangoo 29,9

99. Chevrolet Captiva 29,5

98. Alfa Romeo 147 29,3

97. Ford Ka 29,0

След две отличия от петте категории при най-надеждните автомобили, сега Mercedes взима още едно „отличие“, но този път с обратен знак.

Най-ненадеждни до 11 години

86. Mercedes Benz M-Class 42,0

85. Kia Sorento 38,4

84. Renault Laguna 38,1

83. Alfa Romeo 147 37,8

82. Chevrolet Matiz 36,5

81. Renault Kangoo 36,0

80. Ford Galaxy 35,6

79. VW Sharan 35,4

78. Renault Megane 34,9

77. Ford Ka 34,6

http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/tyrsite-kola-vtora-ryka-biagajte-ot-tezi-6061139
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #2 -: ноември 24, 2016, 17:10:08 »

Задължително: Гумите през зимата да са с поне 4 мм протектор

Парламентът прие при сняг или лед да се използват гуми, предназначени за зимни условия или гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм.
Народното събрание гласува на второ четене Закона за движение по пътищата. „За“ бяха 76 депутати, „против“ - 0 , „въздържали се“ - 3, предаде „Фокус“.

Тези гуми ще бъдат задължителни за водачите в периода от 15 ноември до 1 март.

Първоначалното предложение беше шофьорите задължително да използват зимни гуми или гуми с вериги при наличието на сняг или лед на пътя, но след спорове между депутатите от ГЕРБ беше прието редакционно предложение на един от тях - Цветомир Михов.

Делян Добрев каза, че зимните гуми не са задължителни в северните държави. По думите му притесненията са това, че изискването се въвежда, за да се товари българският данъкоплатец. Той обърна внимание, че дори няма европейска директива, която да изисква това.

Колегата му Красимир Велчев обаче отвърна, че не се натоварва никой с това изискване. Според него трябва да има фиксирана дата за зимни гуми от 1 декември до 1 март.

Кирил Добрев от ГЕРБ добави, че не е необходимо да има европейска директива, за да се приеме разумно решение.

Цветомир Михов предложи да се въведе изискване да се използват гуми, но да бъдат с протектор не по-малък от 4 мм дълбочина.

Димитър Байрактаров от ПФ посочи, че тази точка е изключително важна. Според него текстът трябва да е в полза на обществото и тяхната безопасност и в същото време да не им е в ущърб.

С приетите текстове се въвежда изискване водачите да включват къси светлини при движение в тунел, чието начало е обозначено с пътен знак.

Шофьорите се задължават да носят знак за първоначален технически преглед или удостоверение за периодичен преглед за техническа изправност.

Ограничения и за младите шофьори

Освен това депутатите приеха и по-строги мерки срещу младите шофьори. Забранява се те да се движат по магистралата с повече от 120 км/час, а от 0 до 6 часа могат да управляват превозно средство само с придружител с над 3 години стаж.

Съща така, ще трябва да сложат на видно място на предното или задното стъкло знак, че той се управлява от млад водач.

Други изменения въведоха забрана за движение в насрещното, както и в лентата за принудително спиране, без да има повреда или причина за това.

Парламентът прие и да не се извършват маневри, изразяващи се в резки промени на движенията и внезапно преминаване в лентите за движение.

С други промени в Закона за движение по пътищата беше забранено организирането и участието в нерегламентирани състезания по пътищата, отворени за обществено ползване. Глобите, които ще се налага за автогонки, ще са от лишаване от право да се шофират за 12 месеца и глоба от 3000 до 5000 лева.

Предстоят и още промени, които ще се гласуват в следващите дни.

http://dnes.dir.bg/news/avtomobili-zimni-gumi-griferi-24574254?nt=10
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #3 -: януари 26, 2017, 15:43:37 »

Окончателно: Задното стъкло на колата може да е тъмно

Отпадна забраната за намаляване на прозрачността на задното панорамно стъкло на автомобилите, съобщават от СДВР.
В Държавен вестник днес бяха обнародвани последните промени в Закона за движението по пътищата.

Според тях отпада забраната да се затъмняват задното стъкло на автомобила и стъклата на двете задни страни.

Остава обаче забраната да се намалява прозрачността на челното стъкло и стъклата на двете предни странични врати.

Конкретният текст в член 105, алинея 2 в ЗДП гласи:

"Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила".

С промените в закона бе въведена и драстична санкция със сваляне на регистрационните номера на нарушителите. Тя се прилага за срок от 6 до 12 месеца. Ако собственикът на колата иска да я пусне в движение, ще трябва да мине отново дългата процедура по регистрация в КАТ и да си плати за нови табели и документи. Така на практика нарушителят ще бъде глобен повече от един път.

Автомобилът може да остане без регистрация, ако водачът е шофирал с над 0.5 промила алкохол в кръвта, ако е карал след употреба на наркотици или не притежава шофьорска книжка.

http://dnes.dir.bg/news/zakon-dvijenie-patishtata-sdvr-zatamneno-staklo-25120231?nt=10
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #4 -: февруари 11, 2017, 18:27:38 »


Годишен технически преглед на МПС

Докато преглеждах необходимите документи за регистрация на моя автомобил, установих, че трябва да премина годишен технически преглед. Какво е това?
Годишен технически преглед (ГТП)

Годишният технически преглед дава сигурност на водачите на моторни превозни средства. Всеки един автомобил трябва да покрие определени изисквания, за да премине успешно прегледа. В България ГТП е задължителен, като времето, за което важи, зависи от вида на превозното средство. Цената на един годишен технически преглед се определя от всеки пункт и варира обикновено между 30 и 50 лева. Прегледите се контролират с камери. Автомобили, които са произведени преди 1960г., не подлежат на ГТП, защото са от исторически интерес и се придвижват по пътя инцидентно.
Какви документи са ми необходими?

За да може едно моторно превозно средство (МПС) да премине годишен технически преглед, са необходими следните документи:

    Свидетелство за регистрация на МПС част 1 и част 2 – това са “малкият” и “големият” талон на колата. Мога да представя и копие на големия талон, но малкият трябва да е в оригинал.
    Документ за платен данък на МПС. (в общините  с въведена онлайн система може да се извърши проверка и по време на прегледа)
    Документът за самоличност на лицето.
    Ако автомобилът има монтирана газова уредба, трябва да има залепен стикер   “ГАЗ”на задното стъкло.
    Сертификат за изправност на уредбата, издаден от фирмата, която я е поставила – за автомобили с газова уредба поставена след 01.01.2015г.

Ако по време на прегледа се открие неизправност, ми се издава съответното удостоверение. Като собственик на автомобила имам 14-дневен срок да отстраня неизправностите, след което повторно се явявам на преглед.
Важно! При този втори преглед, се наблюдава само дали са отстранени констатираните неизправности. 

След като премина успешно технически преглед, получавам удостоверение за техническа изправност. В удостоверението е описано кога е преминат последният преглед и кога е следващият преглед.
Изисквания към контролно-техническите пунктове

Местата, където се извършва прегледът трябва да отговарят на определени изисквания:

    Те се делят на категории, в зависимост какви превозни средства могат да преминат през тях.
    Пунктовете трябва да бъдат затворени помещения с два изхода. Не трябва автомобилът да извършва маневра “движение назад”, за да излезе.
    Контролните пунктове трябва да имат компютърна система, която да регистрира прегледите и да контролира измервателните уреди.
    На видимо място в контролно-техническия пункт трябва да бъдат поставени разрешението, издадено от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”, както и ценоразпис на видовете прегледи.

Колко време е валиден годишният технически преглед?

За различните видове МПС има различен период, през който трябва да преминат задължителен годишен технически преглед:

    Леките автомобили, когато са регистрирани като нови, подлежат на преглед за първи път на третата година от първоначалната регистрация. Следващият преглед е на петата година.

    Лек автомобил – След като автомобилът ми е изпълнил първата петилетка, техническите прегледи се извършват веднъж годишно.

    Автобусите и таксиметровите автомобили преминават ГТП  веднъж на 6 месеца.

    Товарните автомобили, които са по-нови от 10 години,  подлежат на преглед веднъж годишно. Тези, които са по-стари от 10 години, се преглеждат веднъж на 6 месеца.

    Мотоциклетите преминават технически преглед веднъж на 2 години.

А ако не съм минал преглед?

Ако управлявам МПС, което е с изтекъл или невалиден годишен технически преглед, КАТ може да ме глоби с 50 лв.

https://pravatami.bg/21003?utm_source=%D0%90%D0%B1%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8&utm_campaign=f464bb6ac6-_2_0_6_2_2015&utm_medium=email&utm_term=0_7a76120142-f464bb6ac6-94880525
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #5 -: февруари 11, 2017, 18:29:05 »

Привилегии за собствениците на електромобили

Откакто гледах документалния филм “Преди потопа” (2016) на National Geographic Channel, който изследва промените на климата и катастрофалните последици от човешкото влияние върху планетата ни, не спирам да се питам как бих могла да намаля собствения си отпечатък върху природата. Мога да ползвам най-висок енергиен клас електроуреди и енергоспестяващи крушки, да предпочитам местно произведени и сезонни продукти, да избягвам еднократните пластмасови пособия, да намаля консумацията на месо, да не се отоплявам на дърва, да събирам разделно отпадъците си и т.н. Започнах да се интересувам и какво мога да предприема и относно честото ми пътуване, тъй като нефтът e огромен причинител на замърсяване.

Така научих за електромобилите – може би алтернативата на бъдещето. Оказва се, че  пътуването ми може да струва стотинки (зависи от цената на тока и наличността на зареждащи станции), да имам два багажника (поради отсъствието на двигател), и дори да ускорявам по-бързо и от Ферари, с кола като Tesla – най-дискутираната в сферата. Е, Tesla все още е трудно достъпен лукс заради ограниченото си производство и дългите листи с чакащи любители, но от няколко дни гигафабриката ѝ за производство на батерии за електромобила заработи и амбициозният ѝ план за електрифициране на транспорта изглежда все по-изпълним. Освен споменатата марка, автомобилният пазар вече може да предложи голям избор на електромобили.

Със сигурност решението да предпочета електрически автомобил пред обикновен е плод на малко по-прогресивно и природосъобразно мислене, а не само на законовите  привилегиите, които бих имала като собственик на електромобил. Сферата се развива изключително динамично и тепърва предстои българската и световната уредба да влезе в крак с иновациите. В законодателство ни са предвидени няколко стимула за собствениците на електромобили.
Без данък за електромобила ми

Една от привилегиите за собствениците на електрически автомобил е данъчният им режим. Електромобилите са освободени от плащане на годишния местен данък. Със същата привилегия се ползват и електрическите мотоциклети и мотопеди. Важно е да се знае, че под електрически автомобил законът има предвид тези, чийто двигател е с изцяло електрическо захранване и нямат двигател с вътрешно горене. Затова, ако автомобилът ми е хибриден, няма да бъда освободен/а от данък за него.

Електромобилът все пак е нормална кола и затова след покупката му трябва да изпълня няколко задължения по него. Наред с това, за да се възползвам от правото ми да се освободя от данък, трябва да подам декларация пред общината по постоянния ми адрес в двумесечен срок от придобиването на колата.
Безплатно паркиране в Синя/ Зелена зона

Следващото удобство, което имам като собственик на електромобил е правото ми да паркирам в платените зони на града безплатно. В София, Пловдив и Бургас електромобилът ми е освободен от таксата за Синя или Зелена зона.

Важно! За да се възползвам от правото ми на безплатно паркиране на територията на град София, трябва да се снабдя със съответния стикер от “Център за градска мобилност” ЕАД. За целта мога да подам заявление по образец в офиса им на ул. Будапеща № 17 или пл. “Възраждане” № 1. Ще трябва да представя документ за платена застраховка “Гражданска отговорност”, лична карта и талон на автомобила за справка. Стикерът се издава за една година и трябва да бъде залепен в долния десен ъгъл на предното стъкло на електромобила ми, така че да бъде видим за проверяващите.
Първи крачки в държавното финансиране.

На този етап за обикновените граждани като мен държавно субсидиране не съществува. За държавната администрация обаче финансиране от 2016 г. има и това е една добра тенденция. Националният доверителен екофонд, управлява Инвестиционна програма за климата и тя предвижда безвъзмездно финансиране по проекти за насърчаване използването на електромобили. Тази програма отпуска по 20 000 лв. за изцяло електрически превозни средства категория M1 (до 8 местни автомобили за превоз на пътници) и N1 (товарни МПС, с допустима максимална маса до 3,5 t) и по 10 000 лв. за хибридни.

Е, все още има много затруднения в това, притежаването и използването на електромобил да е в зоната на комфорта. Да, за сега в Източна Европа няма суперзарядни станции на Tesla, няма и сервизни центрове. Няма да е лесна и задачата да си намеря застраховател, който да иска да поеме риска да застрахова тази кола с полица, която да не струва цяло състояние. Разбира се, мога да помисля за друга по-достъпна на този етап кола. И все пак, липсата на държавно субсидиране и платежоспособно търсене са значим фактор. Можеше да обмисля и варианта за хибрид, но законът не го третира по специален начин.

Въпреки всичко усилия се правят.

    Мрежата от зарядни станции в страната се разширява бързо, а в интернет има точен локатор за местонахождението им и типа зарядно устройство по градове, така че да улесни пътуването ми. 
    Съществува национална браншова организация за електрическа мобилност – ИКЕМ. Тя полага големи усилия да развива сферата, да предлага промени в законодателството, да си сътрудничи с държавната администрация, да обучава кадри за нуждите на този бранш, да предоставя достъпна информация и не на последно място да създаде национална зарядна инфраструктура.

Засега мога само да се надявам държавата да преосмисли политиката си спрямо електромобилите или някак да събера финансите за такъв. Дотогава ще си карам колелото или ще ползвам друга алтернатива за пътуване, за да намаля поне малко следата, която оставям върху природата.

https://pravatami.bg/21023?utm_source=%D0%90%D0%B1%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8&utm_campaign=f464bb6ac6-_2_0_6_2_2015&utm_medium=email&utm_term=0_7a76120142-f464bb6ac6-94880525
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #6 -: февруари 18, 2017, 09:53:26 »

Стойността на германската автомобилна компания Opel, която френската група Peugeot-Citroen възнамерява са купи от американската корпорация General Motors може да бъде 2 милиарда долара. Това съобщи агенция „Блумбърг“, позовавайки се на източници от преговорите. Съгласно обсъжданите планове френската компанията може да плати в брой 1 млрд долара на американската компания, а също да поеме дълговете от 1 млрд долара на Opel. Преговорите по сделката може да приключат още идния четвъртък, когато френската компания ще публикува своя годишен отчет. Ключов момент в преговорите е как да се съкратят разходите така, че сделката да бъде одобрена от правителството на Германия и от профсъюзите. /ТАСС

Прочети още на: http://www.bgnes.com/biznes/ikonomika/4490075/
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #7 -: март 06, 2017, 13:17:05 »

GM продава Opel на Peugeot SA за €2.2 млрд.

General Motors Co. обяви, че се е съгласила да продаде своето европейско бизнес поделение Opel за 2,2 млрд. евро на френската компания Peugeot SA.
Сделката стана, след като в продължение на почти двадесет години най-голямата автомобилна компания в САЩ така и не успя да излезе на печалба в Европа, съобщава БНР.

Френският конкурент Peugeot SA ще плати 1,3 млрд. евро за марките Opel и Vauxhall, като в същото време европейските финансови операции на General Motors ще бъдат придобити съвместно от Peugeot и от банката BNP Paribas за около 900 млрд. евро.

По този начин производителят на автомобили от марките Peugeot and Citroen ще се превърне в нов регионален гигант в автомобилния сектор, който ще се конкурира с германската компания Volkswagen.

Като част от сделката General Motors също така ще получи правото да закупи 4,2% от капитала на Peugeot. Тази опция може да бъде упражнена в рамките на пет години след датата на самата сделка, което означава, че американският автомобилен гигант няма да стане незабавно акционер в френската компания.

Отказът от марката Opel, чиито първи продажби на автомобили стартираха в края на 19-и век и към момента се продават около 1 млн. броя годишно в рамките на Европа, ще доведе до намаляване на общия обем на продажби на General Motors с 10%, обяви главният изпълнителен директор на компанията Мери Бара.

В същото време обаче, американската компания ще получи незабавен тласък на своите маржове на печалбата, тъй като нейното поделение Opel не успя да излезе на печалба от 1999-а година насам, губейки средно около един млрд. долара годишно.

Ние сме уверени, че с наша помощ марките Opel и Vauxhall ще излязат на печалба, заяви изпълнителният директор на Peugeot SA - Карлос Таварес.

Чрез тази придобивка съперникът на другата френска фирма Renault ще стане втората по големина европейска автомобилна компания с 16% пазарен дял след немската Volkswagen, която държи 24% от европейския пазар. След новината за сделката, акциите на Peugeot SA поскъпват с 3,7% в началото на днешната европейска търговия.

http://dnes.dir.bg/news/opel-sdelka-peugeot-general-motors-25393007?nt=10

И каква стана тя , Опел се "окоти" 
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #8 -: март 06, 2017, 15:11:55 »

Тук е описано малко по подробно

PSA Peugeot zahlt 1,3 Milliarden Euro für Opel und Vauxhall

http://www.zeit.de/wirtschaft/2017-03/psa-peugeot-zahlt-1-3-milliarden-euro-fuer-opel-und-vauxhall
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #9 -: март 31, 2017, 17:00:57 »

Германия въвежда пътни такси от 2020 г.

Германия въвежда пътни такси от 2020 година. Това реши на днешното си заседание горната камара на парламента в Берлин.
Оспорваният германски план за таксуване на шофьорите, използващи високоскоростната автомагистрална система, преодоля ключово препятствие днес, предаде ДПА.

Законопроектът, приет от Бундесрата, представляващ 16-те германски провинции, е резултат от компромис с Европейската комисия, след като ЕС заплаши Германия със съд, ако таксата за чужденци не бъде направена по-справедлива, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Германските шофьори ще бъдат компенсирани за плащането на тази такса (т.нар. тол такса) чрез данъците за автомобилите си, а чужденците ще имат възможност да си купуват и краткосрочни винетки.

"За първи път всеки, който използва нашите пътища, също ще участва във финансирането им", заяви министърът на транспорта Александър Добринт.

Чужденци, преминаващи през страната, ще плащат само за магистрали. Те могат да избират между винетки за 10 дни, два месеца и една година.

Цените зависят от отделянето на вредни емисии от модела автомобили и варират между 2,50 и 130 евро.

Най-малко плащат най-новите модели автомобили. Електрическите коли, автомобилите, карани от инвалиди, и бусове и камиони между 3,5 и 7,5 тона са освободени от такси.

Винетките ще се купуват онлайн и полицията ще проверява наличието им електронно по номера на автомобила.

Ще има обаче и каси по границите, на които таксата може да се плати в брой.

Австрия ще заведе съдебен иск за отмяна на пътните такси в Германия, заяви австрийският министър на транспорта Йорг Лайхтфрид.

Според Виена въвеждането на винетки е дискриминационно и не съответства на европейското законодателство.

"Виена обаче ще трябва да изчака, преди да сезира Съда на ЕС, докато Еврокомисията приключи официално процедурите срещу Германия за евентуално нарушаване на европейското законодателство", уточни министърът.

http://dnes.dir.bg/news/Germania-vinetki-patni-taxi-25540205?nt=10
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #10 -: април 05, 2017, 17:26:34 »

Промени при отнемането на контролни точки за паркиране

КАТ вече няма да отнема контролни точки на шофьорите, които паркират или спират на пешеходна пътека, кръстовище или спирка от обществения транспорт.
Текстовете за тези наказания са отпаднали от наредбата на МВР, свързана с контролните точки на водачите, обнародвана вчера в Държавен вестник.

Точки вече няма да се отнемат и за паркиране на втори ред до вече паркирани автомобили.

В момента, ако спрете или паркирате на пешеходна пътека, кръстовище, спирка от обществения транспорт или до вече паркирала колона, ще получите единствено глоба от 50 лева, предвидена в Закона за движение по пътищата.

Друга промяна, въведена в наредбата, е, че новите водачи вече няма да получават пълния набор от 39 контролни точки, а само 26. Останалите 13 точки шофьорите ще получават, след като натрупат 2 години стаж по пътищата.

В наредбата отпада и текстът, според който се отнемат 5 контролни точки на шофьори, които управляват спряно от движение превозно средство.

Вместо него са въведени две нови наказания - ако водач управлява превозно средство с неправилно поставени регистрационни табели, ще му се отнемат 8 точки. Ако пък няма изобщо такива или не е регистрирал колата си по правилната процедура, ще му се отнемат 10 контролни точки.

Запазват се наказанията за преминаване на червено и за недаване предимство на пешеходна пътека. И за двете нарушения ще се отнемат отново по 8 точки. Новото в наредбата е, че вече са въведени наказания и за повторно подобно нарушение – 12 контролни точки.

Непроменени остават наказанията за водачи, които шофират с концентрация на алкохол в кръвта от 0,5 до 1,2 промила – общо 10 точки. При повторно нарушение – 15 точки, а при отказ от проба – 12 точки.

Всички текстове са влезли в сила от вчера, с изключение на промяната за контролните точки на новите водачи, която влиза в сила от 1 юли, предаде БНТ.

Броят на отнетите контролни точки до 1 юли също ще бъде запазен, а отнемането на контролни точки по нарушения, извършени преди 4 април, ще се извършва по досегашния ред.

http://dnes.dir.bg/news/shofirane-parkirane-naredba-hora-patishta-kontrolni-tochki-25558470?nt=9
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #11 -: април 20, 2017, 10:34:32 »

Превъртането на километража - бизнес за милиарди

Много собственици на атомобили манипулират данните за пробега на автомобила, преди да го обявят за продажба. Технически това е лесно изпълнимо, но е незаконно.

В интернет се продават като "уреди за диагностика" или за "настройка на тахометри". Струват около стотина евро. Но е по-правилно да ги наричаме уреди за манипулиране на данни.

Бизнесът процъфтява

Пред вестник "Зюддойче цайтунг" Райнхард Колке от германския автомобилен клуб ADAC разказва как се извършва манипулацията: уредът се включва с кабел към букса до волана и след няколко натискания на бутони пробегът на колата е намален, от примерно 200 хил. километра на само 98 хиляди. Цялата операция отнема само няколко секунди. "Една от най-предпочитаните стойности е малко под сто хиляди километра", казва Колке.

Ще рече, че ако искате да вземете малко повечко пари за стария си автомобил, трябва да се погрижите той да не е на повече от, примерно, 98 хиляди километра - нищо че в действителност има навъртяни двеста хиляди или дори повече километри. И понеже цялата операция по връщането на километража е толкова проста, бизнесът процъфтява.

В Германия има дори мобилни групи, с които можете да се наговорите да ви извършат "услугата" срещу 50 евро - нощно време, на някой паркинг край магистрала. Други пък предпочитат манипулацията да бъде извършена в някой сервиз. От това печелят всички по веригата: собственикът на колата за продажба, търговците на коли втора употреба, както и тези, които извършват самата "услуга". Има обаче и губещ: следващият собственик на автомобила. Ако той има късмет, може да му се размине само с платената по-висока цена. Но последиците могат да са и много по-сериозни. Какъвто е случаят с едно старо БМВ на 200 хиляди километра, чийто километраж обаче показвал при покупката 130 хиляди. След още 50 хил. километра, навъртяни от новия собственик на возилото, двигателят блокирал, понеже не е бил спазен предписаният от производителя график за инспекция и ремонт.

1/3 от старите коли са манипулирани

Експертите смятат, че около една трета от всички употребявани коли имат реално навъртени много повече километри, отколкото показва километражът. Това вдига цената на колата средно с 3 хиляди евро. Щетите от това се изчисляват на около 6 милиарда евро годишно.

Специално в Германия пробегът на автомобила фигурира и в документите от извършените технически прегледи (TÜV). Но по закон продавачът е длъжен да представи само последния такъв документ, а манипулирането на километража може да е било извършено преди последния технически преглед. "По този начин без голямо усилие могат да се спечелят немалко пари", казва Колке.

На експерта от ADAC му се струва странно това, че превъртането на километража е забранено в Германия, но пък техническите уреди, с които се извършва този вид манипулация, се продават свободно. Затова той предлага властите да започнат да се интересуват повече от офертите в мрежата. Много подозрително е и това, че някои от търговците днес са в интернет, а утре вече ги няма. Забраната за превъртане на километрите в Германия влезе в сила през август 2005 година. Но тя лесно може да бъде заобиколена - в съседна Холандия, например, действието не е криминализирано.

Какво е решението на проблема?

Дъщерната компания на Бертелсман - "Арвато" - има идея как да се противодейства на явлението. От фирмата са разработили специална база данни, в която да се нанасят оригиналните километри на всички атомобили. Но проектът не може да тръгне, тъй като липсва политическа подкрепа. Едно от предположенията, защо производителите на автомобили и политиците не са заинтересувани от проекта, е че те се опасяват да не лъснат измамите, вършени дотук с манипулирането на километражите. А след аферата "Дизел-гейт", политиката просто не желае още един голям скандал в бранша.

Друго решение предлагат от атомобилния клуб ADAC - специален чип може да предпазва електронно колите от манипулирането на данните за пробега. За това обаче е нужно да бъдат спечелени производителите на атомобили, които да започнат да вграждат въпросните устройства. Един HSM-чип струва едно евро, което за прозводители като Мерцедес или БМВ би оначавало допълнителен годишен разход от около два милиона евро.

http://www.dw.com/bg/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8A%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B0-%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B8/a-38496545
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #12 -: април 21, 2017, 20:01:04 »

ЕС обвързва пътните такси с вредните емисии

ЕС ще предложи обвързване на размера на пътните такси с емисиите въглероден диоксид при камионите и колите.
Европейската комисия е предложила всички превозни средства да плащат по-високи пътни такси при по-голямо количество отделен въглероден диоксид, тъй като комисията се стреми да намали въглеродния отпечатък от автомобилния транспорт, съобщиха два източника от ЕС, цитирани от Ройтерс и БТА.

Предложението, което все още не е окончателно оформено, за първи път ще определи общоевропейски принципи за пътните такси за автомобилите, включително таксата, която шофьорите трябва да плаща в зависимост от пропътуваната дистанция, посочват източниците.

Според един от тях предложението предвижда по-замърсяващите коли да плащат по-висока такса.

Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) съобщи, че подкрепя такъв подход. Тежкотоварните автомобили представляват малък дял от колите на пътя, но на тях се пада една трета от въглеродния диоксид, отделян от автомобилния транспорт.

Сега ЕС има законова рамка, определяща пътните такси за камионите, но таксите за частните автомобили се определят от националните правителства. Системите, при които се плаща пътна такса за време - винетките, ще трябва постепенно да бъдат прекратени, посочват източниците.

Това означава, че пътните такси като тези в Германия ще трябва да бъдат променени, ако предложението бъде прието. Превозвачите са против спирането на винетките, тъй като те са по-изгодният за тях вариант, а въвеждането на такси, базирани на изминатото разстояние, ще ги принуди да инвестират в по-скъпи устройства за автомобилите си.

Макар да се въздържа от това да изисква правителствата да инвестират приходите от пътните такси в пътна инфраструктура, комисията планира да въведе изискване за публична финансова отчетност за това къде отиват средствата.

Очаква се предложенията да бъдат публикувани на 31 май, след което ще трябва да бъдат одобрени от Европейския парламент и държавите членки.

http://dnes.dir.bg/news/es-evropeyski-parlament-patni-taxi-vagleroden-dioxid-25645349?nt=10

И както у нас са събрани моргите на Европа - какво ще правим ?
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #13 -: май 11, 2017, 10:42:39 »

Бъдете внимателни на пътя! Гражданската може да ви струва 1000 лв.

Защо у нас има повече жертви на пътя, отколкото в останалите страни в ЕС?
 И кога нарушителите на пътя ще плащат по-скъпа „Гражданска отговорност”, както е в повечето европейски държави, е темата в рубриката на Нова телевизия „Георги Георгиев на твоя страна”.
 България е на първо място по смърт на пътя в Европейския съюз.
 Една от доказаните системи в ЕС е „бонус-малус”. При нея цената на задължителната застраховка „Гражданска отговорност” се определя от размера на щетите и това колко нарушения прави един водач - колкото повече нарушения на пътя – толкова по-скъпа полица.
 Целта е до края на годината системата да заработи и у нас като се обединят данните на КАТ, Гаранционния фонд и застрахователите и по този начин ще се определи рисковия профил на всеки един шофьор. По пътищата на Европейския съюз миналата година са загубили живота си 25 500 души.
 Според данните на ЕК - по брой загинали на един милион души за 2016 г. България е с най-много жертви - 99 загинали на 1 милион население. Идеята е системата „бонус-малус” да дисциплинира шофьорите с изключително високи премии.
 Застрахователи изчисляват, че при средна цена от 170-200 лева – завишението може да е от 20 до 500% - т.е. 1000 лева. У нас цената на застраховката основно зависи от кубатурата на двигателя, в кой град е регистриран автомобилът, както и от възрастта и опита зад волана на шофьора.
 Опасните шофьори струват и по-скъпо за застрахователите, тъй като за тях всяка нова щета е нов разход. От няколко години всяка компания сама определя колко по-скъпа да е полицата за рисковите водачи. Но неуспешно. Защото всеки път, когато някой предизвика инцидент на пътя, започват измамите. За да се сложи край на измамите - до края на годината и у нас трябва да заработи единната система „бонус малус”. За да няма разминавания - данните на застрахователите, КАТ и Гаранционния фонд ще бъдат свързани.
 В обща система, която ще мери риска на шофьорите. От данните, които идват за нарушения и актове, застрахователите ще определят цената за всеки шофьор поотделно. Така според броя на нарушенията джигитите на пътя могат да плащат с пъти по-скъпо от добрите шофьори. Крайната цел е по-скъпата „Гражданска отговорност” да дисциплинира нарушителите.
 Бъдете внимателни на пътя, защото „Гражданската отговорност” може да ни струва и 1000 лева.

Прочети повече на: https://www.novini.bg/news/422469-%D0%B1%D1%8A%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%B4%D0%B0-%D0%B2%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B2%D0%B0-1000-%D0%BB%D0%B2-.html

Само дето има една подробност - това се отнася за нормалните хора !
Говедото на пътя каквото и да го правиш ще си е говедо !
А точно те предизвикват катастрофите.

И още нещо - НАПЪЛНО ПОРОЧНАТА ПРАКТИКА у нас - ГО да е на автомобила а не на водача !
Автомобила не убива , убива оня зад волана !

ГО трябва да е индивидуално за ВСЕКИ ВОДАЧ , а не за кола - поне така е в "белите" държави !
Да де в "белите" , а ние сме ....................
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Хаджи
Администратор
Генерал-полковник
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 47427



« Отговор #14 -: май 12, 2017, 12:58:31 »

как ще може да се прекрати манипулирането на километража

Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков внесе в Европейската комисия предложение за нова програма на стойност 1.25 млн. евро. Проектът цели прекратяване манипулациите на километражите в употребявани автомобили и ще работи във всички държави от Европейския съюз (ЕС).

  Предложението, което носи името O.R.E.L., предвижда единна информационна система, която обединява данните, събирани по време на годишните технически прегледи и позволява тяхната обмяна в ЕС. Така показанията за пробег на всяка кола ще бъдат обновявани по време на ежегодния технически преглед и ще са достъпни на специално създаден за целта сайт. По този начин разминаване между официалните и посочените от търговеца на употребявани автомобили данни би означавало опит да бъде заблуден потенциалният купувач. Инициативата е подкрепена от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
  Проучвания показват, че над 30% от всички употребявани автомобили в Европа са с манипулирани километражи, което ощетява купувачите средно с по 3000 евро на автомобил. Порочната практика нанася щети на бюджета на ЕС около 9.6 млрд. евро годишно.
  Предложението на Новаков е базирано върху съществуваща практика в Белгия и Холандия и цели затегнат контрол срещу манипулациите на автомобилните километражи, които ощетяват потребителите на автомобили втора ръка и представляват пряка заплаха за сигурността им.

Прочети повече на: https://www.novini.bg/news/422709-%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D1%89%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BF%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B0.html
Активен

"...който не познава миналото,не разбира смисъла на настоящето и целите на бъдещето " Горки
Страници: [1] 2 Нагоре Изпечатай 
« назад напред »
Отиди на:  

Powered by PHP Powered by PHP Автоключар Варна Мебели Вега Екоериа Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Уеб дизайн: Дриада